Felsőfokon.hu - Kreatív álláskeresési módszerek

Lezárult a MediaGo Alapítvány Kreatív Álláskeresés Workshop sorozata. Az utolsó alkalomra december 19-én került sor. A „Kreatívan és merészen, avagy hogyan kerül a CV a WC-be" című előadáson Papp Ákos mesélte el merész álláskereső akcióját.

A záró alkalmon Papp Ákos mesélte el, milyen módon kerültek be társával, Szloboda Lászlóval együtt egy nagymenő New York-i reklámügynökséghez. Ákos és László a hamburgi Miami Ad School végzős diákjai voltak, amikor előrukkoltak eszelős ötletükkel. Összeállították portfóliójukat és elhelyezték a számukra szimpatikus kreatív ügynökségek mosdójában. Kilenc cég WC-jébe kérezkedtek be a legkülönbözőbb sztorikkal, hogy kiragasszák Toilet Book nevű kreatív önéletrajzukat. A kilencből hat ügyvezető behívta őket interjúra, végül a BBDO ajánlatát fogadták el. Jelenleg art directorként és szövegíróként dolgoznak a BBDO-nál. A Kreatív Álláskeresés Workshopon bemutatta a Toilet Book-ot és az állást, amit akciójukkal szereztek.

A MediaGo Alapítvány szervezésében október óta zajló 10+1 alkalmas workshop sorozat azzal a céllal jött létre, hogy különböző kreatív álláskeresési technikákat mutasson be pályakezdő fiataloknak, ezzel segítve munkaerő-piaci elhelyezkedésüket. A workshopok során sikerült a kreatív álláskeresés szerteágazó mozzanatait végigjárni. Szó volt a kapcsolati tőkéről, az interjúkról, a személyi brand-ről, az én marketingről, a tudatos karriertervezésről, az állásbörzékről, a személyzeti tanácsadó cégekről, a gerilla önéletrajzról és a gerilla videóról. A meghívott előadók saját tapasztalataik által mutattak be álláskeresési technikákat a kis létszámú csoportfoglalkozások során. Az interaktív előadások lehetővé tették a tapasztalati úton történő tanulást és az egyéni kompetenciafejlesztést, hiszen a jelentkezők részt vehettek próbainterjún, személyi márkázáson, megoszthatták egymással ötleteiket és véleményüket, továbbá szakmai segítséget is kaphattak az álláskereséshez. A résztvevők olyan információkkal lehettek gazdagabbak, amiket elhelyezkedésük során hasznosíthatnak.

A MediaGo Alapítvány workshop sorozata amellett, hogy kreatív álláskeresési módszereket mutatott be, az alapvető álláskereső készséget is átadta nem formális tanulási eszközökkel. A résztvevők elsajátíthatták, hogy miként érdemes jelentkezni, hogyan kell összeállítani egy pályázati anyagot, hogy kell viselkedni egy interjú során, egyáltalán, hogyan kell elkezdeni az álláskeresést.

A résztvevők visszajelzései alapján sikeresnek mondható a rendezvény, hiszen voltak visszajáró érdeklődők és volt, aki máris a tettek mezejére lépett és kreatív módon fogott az álláskereséshez.

A program az Európai Unió támogatásával a Mobilitás – Fiatalok Lendületben 1.2 Ifjúsági kezdeményezések keretén belül valósul meg. Sajtókapcsolat: Bori Adrienn Telefon: +36 20 277 9625

E-mail: workshop@mediago.hu

Forrás: felsofokon.hu

Megjelenés: 2012. 12. 21.

Honlapunk a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ. Az oldal használatával Ön elfogadja a cookie-k alkalmazását.
Több információ Ok Nem engedélyezem