Elérkeztünk a MediaGo Alapítvány által szervezett Kreatív Álláskeresés Workshop sorozat végéhez. December 19-én a „Kreatívan és merészen, avagy hogyan kerül a CV a WC-be" című előadáson egy nagyon izgalmas álláskereső történetet hallhattunk.
A fő téma Papp Ákos és Szloboda László The Toilet Book nevű projektje volt. Papp Ákos elmesélte hajmeresztő ötletüket és hogy miként szereztek vele állást, illetve bemutatta mivel töltik kreatív teamként a napjaikat az álomállás megszerzése óta.
A sztori azzal kezdődik, hogy két fiatal srác a hamburgi Miami Ad Schoolban fejleszti kreatív készségeit. Megtanulták amit meglehetett a reklámszakmáról és az erősen gyakorlati képzés által olyan projektekben próbálhatták ki magukat, ami ritka egy egyetemista életében. Már az első napon éles szakmai feladatokkal találták szembe magukat, ez az az iskola ahol a való élet az osztályterem.
Nemcsak a szakmai készségeket sajátították el, hanem kreatív és nyitott gondolkodásmódot, a világra való nyitottságot. Végeztek a suliban, gyakornokoskodtak Stockholmban és New Yorkban is, itt volt az ideje a munkaerő-piaci elhelyezkedésnek.
A fiúk ösztönös tehetséggel és a Miami Ad Schoolban tanult készségekkel nyakukba vették a világot és New Yorkban igyekeztek állást kapni. Nem könnyű kitűnni a több száz jelentkező közül, talán a tengerentúlon a legnehezebb. Aztán egyszer csak támadt az ötlet, berakják a WC-be az összeállított portfóliójukat. Elkészítették a Toilet Bookot amiben bemutatták saját magukat, tudásukat, referenciáikat, sajátos vicces stílusban.
Kilenc reklámügynökség mosdójába kérezkedtek be, ahol elhelyezték a Toilet Bookot. Így megkapták az öt percüket, amiben az ügyvezető tudtára adhatták, hogy kik ők, mit tudnak és mit akarnak. Hatékony lépésnek bizonyult hiszen a vezető nem a megszokott helyzetben az íróasztalnál, több száz jelentkezés között találkozott a fiúk pályázati anyagával. Váratlan, meghökkentő és szimpátiát kiváltó volt a WC-s trükk.
A kilenc ügynökség közül hathoz behívták interjúra, végül a BBDO alkalmazta Ákos és László kreatív teamjét. Most art directorként és szövegíróként dolgoznak a cégnél.
Rengeteg pozitív visszajelzést kaptak projektjükkel kapcsolatban, nagy sikert arattak. Merészek voltak, hisz nem tudhatták sikeres lesz-e akciójuk. Nem kétséges, egy ilyen projekthez szükséges egy kis egészséges őrültség, pimaszság és kreativitás.
Sokan kíváncsiak voltak arra, hogyan került a CV a WC-be. A közönség felől csak úgy záporoztak a kérdések az előadó felé. Papp Ákos a Toilet Book mellett mesélt még a munkájukról és a mindennapjaikról. Ákos tanácsai alapján csak úgy lehet belevágni az álláskeresésbe, ha tudjuk mit akarunk, kell egy cél, ami vezérel minket és ismerni kell a célközönséget. Talán nem véletlen, hogy az összes Kreatív Álláskeresés Workshopon előkerült a tudatosság és a cél mint a legfontosabb alkotóeleme az álláskeresésnek. Ezek nélkül nem érdemes belevágni. A tapasztalatszerzés is nagyon fontos, igenis lehet munkatapasztalata egy frissdiplomásnak is, csak időben el kell kezdeni kiegészíteni az elméleti tudást a gyakorlatival, ki kell próbálni gyakorlati helyeket, éles munkahelyzetet és valós problémákat.
Elmondhatjuk, hogy nem elég csak egy ötlet, egy meghökkentő akció, ha nincs mögötte tartalom. Egy kreatív álláskeresési módszerrel felhívhatjuk magunkra a figyelmet, de ha nincs mögötte tudás, tapasztalat és gyakorlat nem lehet hosszútávú sikerünk. A célszemélyt ötletességünkkel levesszük a lábáról, de referenciáinkkal és tudásunkkal győzzük meg.
Hasznos tanácsok:
A program az Európai Unió támogatásával a Mobilitás – Fiatalok Lendületben 1.2 Ifjúsági kezdeményezések keretén belül valósul meg.
Partnerek: frissdiplomas.hu, Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola
Sajtókapcsolat: Bori Adrienn
Telefon: +36 20 277 9625
E-mail: workshop@mediago.hu
Sajtóanyag a forrás megjelölésével szabadon felhasználható.