A MediaGo Közhasznú Alapítvány Kreatív Álláskeresés Workshopjának első decemberi alkalmát Greguss Csaba és Gratzál Anna tartotta, a Grafton Recruitment személyzeti tanácsadó cég képviseletében. Rendhagyó volt ez az alkalom, abból a szempontból, hogy teljes egészében egy interaktív beszélgetésen vehettünk részt, természetesen továbbra is álláskeresés témában. Alkalmunk nyílt találkozni egy személyzeti tanácsadó céggel, a „másik féllel", hiszen eddig álláskeresői szemmel vizsgáltuk a munkaerő-piacot. A tanácsadó cég képviselői betekintést adtak a cég mindennapjaiba, munkafolyamataikba és feltehettük kérdéseinket, tippeket, tanácsokat kaphattunk. Megismerhettük a másik fél szerepét ebben a folyamatban, aki munkaerőt keres, meghirdet egy pozíciót, jelentkezőket pályáztat, kiválaszt. Láthattuk mi alapján választanak ki egy jelentkezőt, mi lehet kizáró ok egy pályázatnál, egyáltalán hogy néz ki ez a kiválasztási folyamat, valamint hogyan segíthet egy tanácsadó cég az álláskeresésben.
Mindenekelőtt tisztázásra került három fogalom, melyekkel érdemes tisztában lenni az álláskeresés és a munkaerő-piaci elhelyezkedés során: munkaerő közvetítés, a munkaerő kölcsönzés illetve a fejvadászat. A munkaerő közvetítésben szellemi munkakörök, teljes munkaidejű állások szerepelnek, határozatlan idejű szerződéseket kötnek és egyedi megbízásokat teljesítenek. A munkaerő kölcsönzésnél már a szellemi mellett a fizikai munkakörök hangsúlyozódnak, leginkább határozott időre keresnek munkaerőt és részmunkaidős állások is szóba jöhetnek. A fejvadászat pedig abban különbözik, hogy itt közép- és felsővezetőt keresnek általában nagyon egyedi, speciális pozíciókra, teljesen bizalmasan.
A továbbiakban a résztvevők kérdései vezették a workshop menetét, így tényleg arról eshetett szó, ami érdekli a jelenlevőket. Felmerült a klasszikus kérdés, hogyan tűnhet ki egy jelentkező az álláskeresők tömegből, hogyan lehet ő az az egy a több százból. Miként lehet feldobni az önéletrajzokat a megadott keretek között, milyen a fogadtatása egy egyedi CV-nek, milyen csatornákon keresgélhetünk, hogyan építhetjük kapcsolati hálónkat, mit tegyünk ha bérigény megjelölést kérnek tőlünk, hogy készüljünk fel az interjúra, mit írjunk a kísérő e-mailbe. Egy személyzeti tanácsadó átlagos napján keresztül megválaszolásra kerültek ezek a kérdések. Megtudhattuk, hogy mire figyelnek fel a temérdek önéletrajzban, mennyi időt szánnak egy CV átnézésére, mi alapján szűrnek, így hasznos információkat zsebelhettünk be. Az előadók bemutatták, hogyan interjúztatnak, milyen kérdéseket tesznek fel, hogy mi a céljuk ezekkel a kérdésekkel, egyáltalán milyen válaszokat várnak. Meg lehet-e határozni, fel lehet-e állítani jó és rossz válasz szabályrendszert? Hallhattunk több olyan konkrét példát, személyes tapasztalatot, amelyek azt hivatottak szemléltetni, hogyan ne pályázzon egy álláskereső, ezek sikeresen megalapozták a workshop jó hangulatát.
A téma kimeríthetetlen, aktuális és nagyon sokrétű így nem is csoda, hogy rengeteg kérdés merült fel a résztvevőkben, sok mindenre voltak kíváncsiak. Az előadók készségesen felajánlották segítségüket a további kérdések megválaszolásában, az egyik főiskolai hallgató véleménye szerint „már csak ezért is megérte jelentkezni a workshopra".
Grafton hasznos tippek:
A Kreatív Álláskeresés Workshop az Európai Unió támogatásával a Mobilitás - Fiatalok Lendületben 1.2 Ifjúsági kezdeményezések keretében megvalósuló projekt.
Partnerek: frissdiplomas.hu, Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola
Sajtókapcsolat: Bori Adrienn
Telefon: +36 20 277 9625
E-mail: workshop@mediago.hu
Sajtóanyag a forrás megjelölésével szabadon felhasználható.