November 21-én újból megrendezésre került a MediaGo Közhasznú Alapítvány által szervezett Kreatív Álláskeresés Workshop. Ezúttal az állásbörzékről volt szó, megtudhattuk, hogy miért érdemes ezt az álláskeresési módszert alkalmazni, hogyan lehet felkészülni, megjelenni, tájékozódni és sikereket elérni egy állásbörzén, emellett nagyon sok hasznos álláskeresési tanácsot kaphattunk. Bogárdi-Mészöly Andrea a Frissdiplomás Kft. marketing menedzsere és Müller-Ferenczi Kinga a cég karrier tanácsadója bevezettek minket az állásbörzék világába és bemutatták a HVG Állásbörzét.
Választ kaptunk arra a sokat emlegetett kérdésre, hogy mire is jók az állásbörzék. Álláskeresésénél érdemes minden csatornát megmozgatni, egyre inkább az tapasztalható, hogy nem elég egy megfelelően összeállított pályázati anyag. Természetesen ez is elengedhetetlen, de ma már kevésnek számít, ahhoz nem elég, hogy elhelyezzük üzenetünket a HR szakember, vagy az ügyvezető fejében. Az állásbörzéken való részvétel a legalkalmasabb arra, hogy személyesen tudjunk pályázni egy pozícióra. Itt megkaphatjuk az 5 percünket, amikor bemutatkozhatunk, elmondhatjuk miben vagyunk jók, mi érdekel, mit szeretnénk tanulni és miben szeretnénk fejlődni. Alkalmunk van felkelteni az érdeklődést a pályázatunk iránt. A kapcsolatok kiépítésére igencsak alkalmas, hiszen rengeteg cég képviselteti magát egy ilyen eseményen. Időt is takaríthatunk ezzel, mivel sok vállalatot ismerhetünk meg egy nap alatt, hasznos információkat gyűjthetünk, illetve személyesen tehetjük fel kérdéseinket az adott cég képviselőinek. Továbbá lehetőségünk nyílik olyan ingyenes szolgáltatásokhoz jutni, amelyek segíthetik álláskeresésünket, például önéletrajz tanácsadás, próbainterjú (idegen nyelven is), grafológiai elemzés, karrier tanácsadás, önéletrajz fotó vagy akár videó CV készítés is.
Az előadóktól megtudhattuk, hogy mindenképp felkészülten érdemes elmenni egy állásbörzére. Át kell gondolni milyen állást szeretnénk, milyen szakmai területen és hogy mely cégek ajánlanak olyan pozíciókat, amik a terveinkhez illeszkednek. Az összeállított cégkatalógusból előzetesen tájékozódni kell, ki kell választani a szimpatikus cégeket, majd ezekről is informálódni. Tudatosan kell készülni egy ilyen alkalomra, hiszen jó benyomást kell keltenünk a kiszemelt cég képviselőiben. A jó megjelenés, a természetes viselkedés, az érdeklődés és a felkészültség mindenképp pozitív benyomást fog kelteni a kiállítóban.
A workshop során a résztvevőknek lehetőségük nyílt saját tapasztalataik és felmerülő kérdéseik megvitatására. Ugyanakkor az egyes kételyek eloszlatására néhány sikertörténetet is bemutattak az előadók, olyan álláskeresők történeteit, akik hosszú keresés után az állásbörzének köszönhették, hogy elnyerték álmaik pozícióját.
A program az Európai Unió támogatásával, a Mobilitás – Fiatalok Lendületben 1.2 Ifjúsági kezdeményezések keretén belül valósul meg.
Partnerek: frissdiplomas.hu, Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola
Sajtókapcsolat: Bori Adrienn
Telefon: +36 20 277 9625
E-mail: workshop@mediago.hu
Sajtóanyag a forrás megjelölésével szabadon felhasználható.