November 14-én megrendezésre került Kreatív Álláskeresési Módszerek elnevezésű programsorozatunk negyedik workshopja. Az eseményt Csarnai Marianna, a MediaSales Kft. ügyvezető igazgatójának előadása nyitotta, melynek témája a kínos interjú kérdések, a kellemetlen interjú szituációk illetve a furcsa álláskeresők voltak.
A MediaGo Közhasznú Alapítvány által szervezett legújabb előadás során a résztvevők a munkaerő-piac „szigetére" képzelhették magukat és sorra vehették az álláskeresés lépéseit, az esetleges hibákkal, kellemetlenségekkel együtt. „Hibázni emberi dolog, csak van amikor ciki" ezzel a Woody Allen idézettel indult a jó hangulatú képzeletbeli kalandozás a munkaerő-piacon. Az előadás célja, hogy megmutassa, hogyan lehet felkészülten érkezni a munkaerő-piacra: -hogyan írjunk önéletrajzot, mi a sablonos és mi a kreatív; -mi szerepeljen a motivációs levélben, a megpályázott pozícióhoz igazítsuk-e a levél szövegét és; -az interjúra hogyan készüljünk, milyen helyzetek, kérdések, szituációk fordulhatnak elő.
Az izgalmas prezentációban Csarnai Marianna a MediaGo Alapítvány önkéntese és a MediaSales ügyvezetője, rávilágított néhány kulcsfogalomra, így letisztáztuk, hogy mi számít cikinek és mi kreatívnak, hol húzódnak a kettő közti határok, ki lehet deviáns, meddig kreatív egy egyediség és mikor deviáns különcség egy magatartás a munkaerőpiac-álláskeresés értelmében. Az előadás során előkerültek ciki történetek, elszúrt interjúk, kellemetlen tapasztalatok, nagyon furcsa interjúztatók és álláskereső történetek egyaránt. A workshop egyik legizgalmasabb részében kitértünk olyan zavarba ejtő kérdésekre, amikkel bizony találkozhatunk az interjúk során, például a „Ön milyen illat lenne?", „Ön milyen fa lenne szívesen?", vagy az „Ön szerint Mahatma Gandhi jó szoftvertervező lett volna?" kérdés, melyek elsőre megmosolyogtatóak, de megtanultuk, hogy egy ilyen kérdésnél sem szabad lefagyni, erre is tudni kell reagálni.
Az interaktív program során a résztvevők amellett, hogy megbeszélhették az állásinterjúk legfontosabb kulisszatitkait és elmesélhették érdekes sztorijaikat, ki is próbálhatták magukat egy rögtönzött interjú szituációban. Így került sor például egy IT vezetői és egy marketing vezetői pályázó meghallgatására. A vállalkozó szellemű fiatalok jól állták a sarat az izzasztó helyzetben és a zavarba ejtő kérdésektől sem riadtak meg, ügyesen alkalmazták az előadáson szerzett tanácsokat és kreativitásukat.
Szó volt még továbbá arról is, hogy mit szabad és mit nem szabad csinálni egy interjú után, hogy mik a sikeres állásinterjú jelei, illetve miből vehetjük észre, hogy nem vagyunk szimpatikusak. Kellemes hangulatú tapasztalatcsere alakult ki a workshopon. A résztvevők között volt szociológus és HR szakember, online marketing gyakornok, kommunikáció szakos hallgató, informatikus, politológus és újságíró is, így lehetőség volt sokszínű nézőpontból boncolgatni a témát. A programon részt vett Tollas Attila is, aki a workshop sorozatunk legelső alkalmán tartott előadást „Én marketing" témában, értékes hozzászólásaival és észrevételeivel gazdagította a beszélgetést.
A tudatos karrierépítés szellemében átgondoltuk az alapvető lépéseket, számba vettük, hogy hol van esély hibázni, miként kerülhetjük el ezeket, hogyan fogjunk hozzá az álláskereséshez, mérhető-e a kreativitás egy interjún, illetve, hogy mire kell odafigyelni a felkészülés során.
Egy szociológia szakos hallgató elmondása szerint: „Jó lehetőség volt ez a workshop arra, hogy megbeszélhessem az álláskereséssel kapcsolatos kérdéseimet másokkal, hasznos tanácsokat kaptam és nagyon sok vicces sztorit hallottam, így tanulhatok mások hibáiból."
A program az Európai Unió támogatásával a Mobilitás – Fiatalok Lendületben 1.2 Ifjúsági kezdeményezések keretén belül valósul meg.
Partnerek: frissdiplomas.hu, Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola
Sajtókapcsolat: Bori Adrienn
Telefon: +36 20 277 9625
E-mail: workshop@mediago.hu
Sajtóanyag a forrás megjelölésével szabadon felhasználható.