Személyi brand - Állásceleb

2workshop kreativ allaskeresesi modszerek Keszthelyi Christian Mediago alapitvany

A MediaGo Közhasznú Alapítvány szervezésében a Kreatív álláskeresési módszerek című eseménysorozat második alkalommal került megrendezésre. Keszthelyi Christian előadása során megismerhettük azokat a HR tanácsokat, melyek lényeges pontok lehetnek ahhoz, hogy sikeresen felépítsük személyes márkánkat, így versenyképesek legyünk a munkaerőpiacon.

Magyarországon statisztikai adatok szerint a vállalatok által meghirdetett pozíciókra közel 400 önéletrajz érkezik. Ezek közül kell a HR szakembereknek kiválasztani viszonylag rövid idő alatt, felületesen átfutott CV-ken keresztül a megfelelő, akár több körös fordulókon részt vevő leendő munkaerőt.

Az előadás során megismerhettük, mennyire nehéz helytállni az álláspiacon. Nem elég csupán a végzettség és a nyelvtudás, ha nem tudsz egyediségeddel kitűnni az akár több száz jelentkező közül, akkor szinte alig van esélyed. Néha szükség van arra, hogy nem hagyományos úton jussunk el az interjúra vagy kihasználva az internet adta előnyöket építsük fel a magunk piacképes márkáját.

A program első részében Christian emellett felhívta a figyelmet arra, hogy már az első pillanattól, amikor megtaláljuk a számunkra testhez álló hirdetést tudatosan fel kell építeni stratégiánkat a siker érdekében. Fontos tisztában lennünk saját korlátainkkal, miben tudunk még tovább fejlődni. Erősségeink mellett gyengeségeinkről és számot kell vetni és a megvalósítható változásokat már attól a naptól elkezdeni. Olyan célkitűzést kell magunk elé helyezni, melyek személyes képességeinkhez, megszerzett tudásunkhoz, tapasztalatainkhoz a leginkább közel állóak.

Bemutatásra kerültek azok a magyar és külföldi megszokottól eltérő karrier utak, melyeknél főként az illető személyisége és kreatív állásszerzési lehetősége akár több évtizedre is bebetonozta a köztudatba az adott hírességet. Ezek a kirívó esetek arra szolgáltak, hogy nincsenek határok, ha folyamatosan képesek vagyunk megújulni és tenni az álomállásunkért, akkor akár egy egyszerű ötlet életünk végéig jövedelmezhet. Láthattuk azokat a celebeket, akik hazánkban évek óta folyamatos átalakuláson mennek át, hogy bennmaradjanak a köztudatban és megmaradjon állásuk. Sokak kedvence a modellből lett énekes, Dukai Regina, ma már műsort vezet, ruhakollekciót tervez. Kiszel Tünde sem már csak a magáról készült naptárait dedikálja, hanem lányát is belekapcsolta a karrierépítésbe.

A workshop keretein belül a résztvevőknek lehetősége nyílt saját személyi brandjüket létrehozni. Megismerhettük a jelentkezők közül azt az informatikust, aki nem „kocka" és meg szeretné szerezni álomállását azáltal, hogy nem az általános programozó vagy rendszergazda képét mutatja. Ehhez nyújtott segítséget a jelenlévő közönség. A fiatal pályakezdő részére a stratégia véglegesítése után gondolataiban megalapozta egy egyedi Rubik kocka alapú honlapját, melyben a kocka színeire való kattintással az adott kvalitások, személyes jellemzők, referenciák jöttek elő.

A közel két órás program alatt egy másik önkéntes jelentkező is szerette volna, ha közösen felépítünk számára saját személyes márkáját. Marketing végzettséggel rendelkező, több nyelven beszélő, külföldi munkatapasztalattal rendelkező hölgy egy marketing területen lévő vezető pozícióért szeretett volna stratégiát kialakítani. Ennek végeredménye az lett, hogy a manapság nagy népszerűségnek örvendő videó önéletrajz felületet alkalmaztuk és építettünk rá tervet. A kisfilm középpontjában egy kávé állt, melyet több ajtón keresztül végül magának az igazgatónak visz be egy személy. Útja során megismerésre kerültek azok az életutat meghatározó adatok, melyek az álláshoz szükségesek. A videó végére lelepleződik a kávét kapó vezető személye, aki nem más mint maga a pályázó.

Az értékelések alapján a második alkalom is nagy sikert aratott a résztvevők között. Legtöbbjük hasznosnak és informatívnak tartotta az előadást.

A program az Európai Unió támogatásával a Mobilitás – Fiatalok Lendületben 1.2 Ifjúsági kezdeményezések keretén belül valósul meg.
Partnerek: frissdiplomas.hu, Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola
Sajtókapcsolat: Bori Adrienn Telefon: +36 20 277 9625
E-mail: workshop@mediago.hu

2workshop kreativ allaskeresesi modszerek kozonseg3 Mediago alapitvany

2workshop kreativ allaskeresesi modszerek Keszthelyi Christian3 Mediago alapitvany

2workshop kreativ allaskeresesi modszerek kozonseg5 Mediago alapitvany

2workshop kreativ allaskeresesi modszerek Keszthelyi Christian 4 Mediago alapitvany

Honlapunk a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ. Az oldal használatával Ön elfogadja a cookie-k alkalmazását.
Több információ Ok Nem engedélyezem